علیرضا قربانی از شب دهم تا هم گناه + بیوگرافی و آهنگ ها
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۵۸۱۳
علیرضا قربانی خواننده ارکستر ملی ایران و خواننده افسانه چشمهایت، کیمیا، غم هجران، زندگی، با من بخوان، حریق خزان، رویا و ارغوان ۱۵ بهمن ۱۳۵۱ متولد شد.
به گزارش ایمنا علیرضا قربانی از جمله خوانندگان اصیل و سنتی پس از انقلاب به شمار میآید که در کنار جلب نظر مخاطبان داخلی به شهرت جهانی نیز رسید.
بیوگرافی علیرضا قربانیعلیرضا قربانی در پانزدهم بهمن ماه سال ۱۳۵۱ در تهران متولد شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
قربانی فارغالتحصیل لیسانس رشته بیولوژی از دانشگاه شهید بهشتی تهران است؛ آشنایی و معاشرت با استادانی چون علی تجویدی و فرهاد فخرالدینی دریچههای جدیدی از دنیای موسیقی ایران را به رویش گشود و رهآوردهای تازه ای از موسیقی ایرانی با نامهای موسیقی گلها، برگ سبز و شاخه گلهای رادیو را برایش به ارمغان آورد. وی از سال ۱۳۷۸ به عنوان خواننده ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی به اجرای برنامههای متعدد در داخل و خارج از کشور پرداخته است. او در بسیاری از فستیوالهای معتبر دنیا در آسیا، اروپا و شمال آفریقا حضور داشتهاست. دو آلبوم از او به نامهای «جلوه گل» با همراهی داریوش طلایی و همینطور «سودایی» به آهنگسازی سامان صمیمی در اروپا منتشر شدهاست. همچنین همکاری مشترک او با خواننده تونسی (درصف حمدانی) به نام سرمستی (Ivresses) بر روی رباعیات خیام نیشابوری با استقبال فوقالعادهای در اروپا مواجه شد و در شمار زیادی از فستیوالهای معتبر دنیا به اجرا درآمد.
آلبوم اشتیاق به آهنگسازی فرهاد فخرالدینی به عنوان اولین اثر ارکستر موسیقی ملی ایران با صدای علیرضا قربانی در سال ۱۳۷۹ منتشر شد. این آلبوم اولین حضور قربانی در عرصه رسمی بود. در این آلبوم نوازندگان شناخته شدهای همچون ارسلان کامکار، منوچهر انصاری، خسرو رحیمیان، حامد کرمانی، امیر مینو سپهر، هومن شمس (ویلن)، شهریار فریوسفی (تار و بم تار)، فریدون زرین بال، عباس خسروی (ویلن آلتو)،، مسعود نشر (ویلنسل)، علیرضا خورشیدفر (کنترباس)، حسین تاجیک (ابوا)، سعید اتوت (کلارینت)، شهرام رکوعی (فلوت)، پریچهر خواجه (قانون)، محمود فرهمند، کورش بزرگپور (تنبک)، محمود منظم (تیمپانی) حضور داشتند و فرهاد فخرالدینی، رهبر شناخته شده موسیقی ایران با آهنگسازی و رهبری این آلبوم صدای زیبا و دلنشین قربانی را بر روی اشعاری از فریدون مشیری و فخرالدین عراقی به عنوان آلبوم ارکستر موسیقی ملی ایران ساخت.
همسر علیرضا قربانیعلیرضا قربانی ازدواج کرده و صاحب دو فرزند دوقلو یک پسر و یک دختر بنامهای حافظ و آواز است؛ او میگوید: بی شک با حضور و قدم نهادن این دو برکتِ پروردگار به این جهان، زندگی برای من و همسرم رنگی بسیار دلپذیرتر پیدا کرد.
افتخارات علیرضا قربانیعلیرضا قربانی در ۱۳۹۸ جایزه باربد را برای خواندن آلبوم فروغ در بخش موسیقی معاصر دریافت کرد. همچنین در سومین جشن سالیانه موسیقی ما آلبوم قطرههای باران (علیرضا قربانی، کیخسرو، تهمورس و سهراب پورناظری) به عنوان آلبوم برگزیده بخش اصیل ایرانی انتخاب شد. حریق خزان نیز در نخستین جشن سالیانه موسیقی ما به عنوان آلبوم برگزیده در شاخه موسیقی سنتی تندیس موسیقی ما را از آن خود کرد، قطعه رؤیا با نام لاتین السوینیو از آلبوم صداها و پلها برنده مدال برنز جایزه موسیقی جهانی ۲۰۱۹ میلادی شد.
آثار علیرضا قربانی آلبومها آلبوم اشتیاق – به عنوان اولین اثر ارکستر موسیقی ملی ایران – ۱۳۷۹ آلبوم فصل باران ۱۳۸۳ آلبوم از خشت و خاک – ۱۳۸۴ لبوم سوگواران – ۱۳۸۵ آلبوم روی در آفتاب – ۱۳۸۵ آلبوم سرو روان – ۱۳۸۷ آلبوم سمفونی مولانا – ۱۳۸۷ آلبوم رسوای زمانه – ۱۳۸۸ آلبوم قاف – ۱۳۸۸ آلبوم بر سماع تنبور – ۱۳۹۰ آلبوم جلوهی گل – ۱۳۹۰ آلبوم حریق خزان – ۱۳۹۱ آلبوم هم آواز پرستوهای آه – ۱۳۹۱ آلبوم رفتم و بار سفر بستم – ۱۳۹۳ آلبوم قطرههای باران – ۱۳۹۳ آلبوم سودایی – ۱۳۹۳ – منتشر شده در فرانسه آلبوم دختِ پری وار – ۱۳۹۴ آلبوم من عاشق چشمت شدم (تتیتراژ سریالهای دهه ۸۰ و ۹۰) – ۱۳۹۴ آلبوم فروغ – ۱۳۹۶ آلبوم افسانه چشمهایت – ۱۳۹۸ آلبوم با من بخوان – ۱۳۹۹ تیتراژ سریال و فیلم تیتراژ ابتدای مجموعه تلویزیونی مردهٔ متحرک سریال تلویزیونی پرده نشین سریال تلویزیونی کیف انگلیسی سریال تلویزیونی شب دهم سریال تلویزیونی سایه آفتاب سریال تلویزیونی روشنتر از خاموشی (ملاصدرا) سریال تلویزیونی مدار صفر درجه سریال تلویزیونی وضعیت سفید سریال مستند ایران سریال مستند آخرین روزهای زمستان سریال تلویزیونی راستش را بگو فیلم سینمایی ساکن طبقه وسط مجموعه تلویزیونی تنهایی لیلا سریال تلویزیونی کیمیا سریال شهرزاد (شبکه خانگی) فیلم سینمایی چهارراه استانبول مجموعه تلویزیونی پدر مجموعه تلویزیونی پل فروردین ویژه نوروز ۹۸ با موسیقی حسام ناصری و شعر احمد امیرخلیلی فیلم سینمایی سرکوب در سال ۱۳۹۸ سریال همگناه در سال ۱۳۹۹ فصل دوم سریال همگناه (قطعه شروع ناگهان) ۱۳۹۹ فیلم سینمایی درخت گردو کد خبر 472721منبع: ایمنا
کلیدواژه: عليرضا قرباني علیرضا قربانی با من بخوان موسیقی علیرضا قربانی علیرضا قربانی و شجریان علیرضا قربانی شب دهم علیرضا قربانی کیست علیرضا قربانی هم گناه آلبوم افسانه چشمهایت علیرضا قربانی مدار صفر درجه آهنگ های علیرضا قربانی آثار علیرضا قربانی آلبوم های علیرضا قربانی چه کسی خواننده ايراني شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مجموعه تلویزیونی سریال تلویزیونی فرهاد فخرالدینی علیرضا قربانی فیلم سینمایی ملی ایران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
وقتی سرگرمی، قربانی بزرگ شعار دادن میشود /چرا «نون خ» در فصل پنجم مورد استقبال قرار نگرفت؟
بخشی از کیفیت متوسط نون خ در فصل پنجم فدای شعارهای گنجانده شده در فیلمنامه شد و تا به صورت نمادین شاهد آثاری باشیم که سرگرمی را قربانی شعار میکند.
سرویس فرهنگ و هنر مشرق- دنبالهسازی سریالهای موفق به تاسی از فصلبندی مجموعههای غربی، در چند سال اخیر، در سیما و شبکه نمایش خانگی باب شده است. برخلاف مجموعههای غربی که فصل سوم یک سریال با کیفیتتر از فصل اول آن است، مهمترین ویژگی ساخت سریالهای چند فصلی در ایران این است که با افزایش فصلها با یک ریزش مخاطب و افت کیفی و دراماتیک مواجه خواهیم بود.
دنباله سازی در حوزه سریال، در دورهای که تلویزیون مخاطب استانداردی داشت، تبدیل به رویه شد. با ریزش مخاطبان جعبه جادو در سالهای اخیر، ساخت سریالهای چند فصلی مجموعههایی نظیر زیرخاکی و نون خ به نتایج معکوسی منجر شد.
دست کم در دوسال گذشته هیچ کدام از مجموعههای سیما بازتابی اجتماعی و رسانهای میان مخاطبانش نداشته (نمود مرجع شبکههای اجتماعی است) و پخش متوالی دو سریال «زیرخاکی» و «نون خ» آخرین تیرهایی بود که در خشاب جعبه جادو قرار گرفت، اما شلیک این دو سریال به صورت متناوب نشان داد که هر دو سریال آثار مشقی و شکست خورده هستند. این شکستهای متوالی باید مورد توجه تصمیمسازان قرار گیرد و این مهم برایشان آشکار شود که حتی ساخت احتمالی پایتخت با انواع خبرسازی در جذب مخاطب تاثیری نخواهد داشت.
با تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان، سیمای ملی تلاش کرد با ادامه مجموعههایی که دستاوردهای ظاهری آنان به قبل از دوران تحول بازمیگردد، فاصله خود را با مخاطبان کمتر کند.
بر اساس این سیاست فصل چهارم «زیرخاکی» روی آنتن رفت و نکته جالب اینجاست که همزمان با پخش این مجموعه برنامه گفتوگو محور «زندگی پس از زندگی» بر اساس نظرسنجیهای منتشر شده از مخاطبان بیشتری برخودار بود.
همین سنجش آمار رسمی که توسط سازمان صدا و سیما منتشر شده نشان میدهد، پروژه افزایش فصول سریالها در شرایط کنونی، یک پروژه شکست خورده است.این سریال برخلاف فصلهای قبلی با واکنش مثبت چندانی از سوی رسانه و واکنش درخوری در بین مردم و فضای مجازی مواجه نشد.
با این حال انتظار میرفت این شکست، با پخش سریال نونخ جبران شود که عملا «نون خ» کیفیت کمتری نسبت به فصل چهارم زیر خاکی داشت .
در فصل پنجم «نون خ» دیگر ظرافتهای گذشته در شخصیت پردازی مشهود نبود. نویسنده در نگارش فیلمنامه دچار یک سردرگمی محسوس بود و نتوانست همچون فصل اول و دوم روایتی پیوسته خلق کند.
فصل پنجم نون خ از فصل سوم آن ضعیفتر بود، چون سازندگان تصمیم داشتند، موقعیتی مشابه پایتخت 3 را در قالب سریال دیگری خلق کنند. به این ترتیب نون خ هویت مستقل خود را از دست داد و عملا از حیث دراماتیک به قهقرا رفت. عدم نبود یک قصه یکپارچه با برجسته شدن تیپ های تکراری سریال و کنایهها و شوخیهای بارها تکرار شده، به ساختار این مجموعه لطمات فراوانی زد.
تیپهایی نظیر ادریس (سیروس سپهری)، روناک (با بازی صهبا شرافتی)، عمو کاووس (با بازی ماشاالله وروایی)، سلمان (با ایفای نقش کاظم نوربخش) و روژان (با بازی هدیه بازوند) هم کارکرد کلیشهای در فصل پنجم سریال داشتند.
محمود گبرلو منتقد سینما و مجری سابق برنامه هفت درباره اشکالات اشاره شده در صفحه اینستاگرام خود نوشت : چون مخاطب با نونخ از سال های گذشته ارتباط برقرار کرده، قصه را بیشتر به خاطر شخصیتها دنبال می کند. گرههای متعدد برای کشش بیشتر فیلمنامه باید وجود داشته باشد تا تماشاگر برای دنبال کردن قصه انگیزه پیدا کند. ولی گرههای فصل ۵ سطحی و دم دستی هستند.
در فصل پنجم ازدواج سلمان و شیرین، میتوانست یک اتفاق ویژه جذاب در متن سریال باشد اما مشخص نیست چرا این رویداد به خرده روایت جذابی تبدیل نشد. تنها عنصر جذابیت سریال در فصلهای متوالی این مجموعه تعارض و تقابل میان این دو شخصیت بود و ازدواج آنان منجر به از میان رفتن یکی از مایههای اصلی دراماتیک سریال شد.
قصد سازندگان بر اساس شعارهای تحول گرایان این بود که یک ایران زیبا را به تصویر بکشند اما به محض اینکه جهت سریال مسیر کرمان را با گرافیک خاصی به تصویر کشید، مسافران همران نورالدین خانزاده سروکارشان به یک طبیب معتاد به تریاک افتاد.
هر چند نمایش این وضعیت و کاراکتر طبیب، توام با کمی پردهپوشی بود، اما این بخش از سریال با اشاره به کرمان و نشان دادن یک پزشک معتاد توهینی زیرپوستی محسوب میشود.
در بخشی دیگر روایت سریال وارد شهر چابهار شد و در متن سریال تصویری وارونه از اقوام ساکن در این استان را به نمایش گذاشت. این بخش از سریال با اعتراض شدید مردم سیستان و بلوچستان در فضای مجازی مواجه شد، تا افتتاحیه رسانه ملی در سال 1403 با حاشیههایی مواجه شود.
کیفیت فصل پنجم این سریال از تمامی فصلهای آن پایینتر بود و ساختار شعار زده سریال، پس از نجات کولبران نشان میداد که سازندگان سعی کردهاند برای خوشایند تحولخواهان در سیما سریالی را تولید کنند تا حجم بالایی از شعار در متن آن در قالب مونولوگ نمود داشته باشد. بخشی از کیفیت متوسط نون خ فدای همین شعارها شد و تا به صورت نمادین شاهد آثاری باشیم که سرگرمی، قربانی شعار میشود.